tisdag 13 mars 2012

Val


läste denna på Fb var tvungen att skriva lite om den...
Vad som än händer i livet, så väljer vi hur vi uppfattar det oc...h hur vi låter det påverka oss. Genom att ha ett öppet sinne och föröka se händelser av "mindre trevlig" karaktär med lite av glimten i ögat eller som tragikomiskt kommer vi en bra bit på vägen =)). Ibland kan det vara svårt att se vägen framför oss, för att hindren kan kännas för höga. Men om vi då försöker se bortom det ögat kan se, och vi då försöker se det positiva som kan komma ut ur situationen, har vi vunnit mer än den rädsla som annars skulle ha styrt oss. Alla mynt har 2 sidor, en med rädsla och en med glädje och framgång. Vilken sida väljer du?
Som ni alla vet så är jag snart singel igen...efter 9 år med min sambo så beslutade vi att gå olika vägar,,,har varit i nästan kaotiskt tillstånd i 3 måander nu,,känns overkligt och sorligt...men vägen hit har varit svår genom åren, olika uppfattningar osv...man måste söka tills man hittar rätt...darför detta citat är så bra för mig ..jag är positiv men ibland faller jag ner igen..det går i vågor..man älskar och man förlorar..livet har tydligen större planer för oss..kram
bilden är på min favorit träd...Weeping Willow....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar