onsdag 7 mars 2012

Karma

Har läst mycket om Karma...fattade inte hur viktigt detta är i vårt liv..i mitt liv..jag kände på mig i så många år att alla mina handlingar kommit tillbaka till mig..undrade jämnt varför och hur man skulle blir en bättre människa och leva lyckligt..nu börjar min resa och upptäcksfärd mot en positiv karma...den negativa är slut..nu kan allt bara blir bättre..föratt jag e på rätt väg..läs lite om detta underbara lag naturen har skapat för oss::
”Så snart du har insett innebörden av karmas lag, och tagit den till ditt
hjärta, kommer du inte längre att skada någon med vilja. Helt enkelt därför att
du inte vill skada dig själv.”
”Någon gång, någonstans och på något sätt kommer våra handlingar att reflekteras
tillbaka till oss. Ingen handling är därför avslutad.”
”Karmas räckvidd kan inte vara begränsad till större och viktigare händelser,
men inte omfatta de mindre. Karma måste vara närvarande överallt, eller också
inte alls.””Människor suckar över sitt olyckliga förflutna och har
ångest över att det gjorda inte kan göras ogjort. Men varför tänker de inte på
att göra något åt den olyckliga framtid som de just nu är i färd med att skapa.”
”Återkommande tankar och känslor, liksom upprepade handlingar, skapar tendenser
i vårt medvetande vilka i sin tur utvecklas till vanor. Dessa vanor tar över och
styr våra liv och färgar vår livsuppfattning … Läran om karma handlar
endast i andra hand om konsekvenser, endast i andra hand om att vi måste skörda
vad vi sår, endast i andra hand om varför våra liv har blivit som de är.
Den handlar först och främst om orsaker, om vår makt att välja. Den
inspirerar oss att utöva vår frihet så att vi får skörda det vi önskar, att
utveckla det vi anser att världen mest behöver: omtanke, kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar